E-mailmarketing, dé marketingstrategie van het moment

We vallen meteen met de deur in huis: met een ROI van meer dan 120% is e-mailmarketing de meeste effectieve manier om klanten aan te zetten tot aankoop. En het hoeft niet eens zo ingewikkeld te zijn. Belangrijk is wel om origineel uit de hoek te komen en de aandacht van de lezer meteen te grijpen én vast te houden. Hoe je dat doet? Dat lees je hier.

Succesvol een e-maillijst bouwen

De producten in je webshop in de kijker zetten? Dat doe je vanaf nu met gerichte e-mails. De eerste stap? Een mooie e-maillijst met waardevolle adressen opbouwen. Dat doe je door je webshopbezoekers te vragen naar hun e-mailadres, niet door random e-maillijsten aan te kopen, zoals dat vroeger wel eens gebeurde. Nee, met de nieuwste GDPR-regels is dat uit den boze. Spam is ook niet meer van deze tijd. Bezoekers die meer willen van jouw content kunnen zich aanmelden, uit eigen wil. Met het uitdelen van een kleine incentive, korting of whitepaper is daarnaast helemaal niets mis natuurlijk. Maar probeer vooral de meerwaarde van je nieuwsbrief in de kijker te zetten. Of zet eens een formulier op het einde van je blog? Een formule waarmee je meer leads weet te verzamelen dan ooit tevoren? Plaats verschillende widgets doorheen je website. Er zijn verschillende vormen die je kan gebruiken. Denk aan interstitials die de de inhoud blokkeren en de gebruiker verplichten te antwoorden voor ze verder kunnen op de website. Heb je een Magento webshop? Dan kan je makkelijk een payment plugin Magento gebruiken voor je betalingen zodat er direct besteld kan worden en zo is ook de nieuwsbrief (pop-up) extension is in 1-2-3 gefixt.

Dé ideale nieuwsbrief, die schrijf je zo

Een nieuwsbrief die leads omzet in betalende klanten? Dat is een nieuwsbrief met een aantrekkelijke titel, een heldere persoonlijke boodschap in een sausje van storytelling en een activerende call to action. Slim nieuwsbrieven schrijven doe je door vooraf je doel te bepalen en een thema te kiezen zodat je daarrond je boodschap kan brengen. Geen inspiratie? Gebruik de toptopical kalender. Het doel van je boodschap duidelijk stellen voor je aan je nieuwsbrief begint, is belangrijk om ook daadwerkelijk je doel te kunnen behalen en te testen of je aanpak ook degelijk heeft gewerkt. Het kan zijn een inschrijving op een event, verkoop van een product met online betalen en noem maar op.

Geef een antwoord